Περιμένοντας το δεύτερο μωρό, τα πράγματα είναι σίγουρα καλύτερα. Πλέον έχεις μάθει πολλά, έχεις προσαρμοστεί στα δεδομένα. Από εκεί και πέρα, να με ρωτήσεις ξανά όταν έρθει το μωρό, γιατί έχω ακούσει πάρα πολλά για το τι σημαίνει δύο μωρά σε ένα σπίτι. Οπότε η αναμονή είναι εύκολη. Το «μετά» δεν ξέρω.
Όταν ένας άντρας γίνεται πατέρας, σταματάει να είναι και παιδί; Επειδή οι γυναίκες συνήθως χαρακτηρίζουν τους άνδρες «παιδιά».
Δεν θεωρώ πως ο άντρας σταματά να είναι παιδί. Σίγουρα όμως αλλάζει. Όσο σε αλλάζει ένα παιδί, δεν σε έχει αλλάξει όλη η ζωή μέχρι να φτάσεις σε αυτό το σημείο. Είναι το αίσθημα της ευθύνης κυρίως. Ένα μικρό πλάσμα, που δεν έχει καμία δύναμη στον κόσμο για να στηριχτεί, εξαρτάται πλήρως από εσένα και εσύ είσαι υπεύθυνος για αυτό. Επίσης, αυτό το τελείως αγνό συναίσθημα που σου βγάζει ένα μωράκι νομίζω πως αλλάζει ριζικά έναν άνθρωπο. Εμένα τουλάχιστον με έχει αλλάξει. Πλέον, ξέρεις πως δεν είσαι μόνος σου σε αυτό τον κόσμο. Σε κάνει να νιώθεις ενοχές για πράγματα που σε στερούν από εκείνο, όπως η δουλειά. Παλιά, δεν με ενδιέφερε να δουλέψω και δεκαπέντε ώρες τη μέρα. Τώρα με πειράζει, γιατί δεν είμαι κοντά σε ένα μωρό που με ζητάει. Το παιδί σου σε κάνει πιο υπεύθυνο, πιο προσεκτικό, πιο καλό οδηγό, πιο καλό πολίτη, γιατί πλέον αποτελείς και παράδειγμα. Σε αλλάζει προς το καλύτερο.
Όλη αυτή η αλλαγή τι σε έχει κάνει να αφήσεις πίσω συνειδητά; Κάποια χόμπι, για παράδειγμα.
Χόμπι δεν έχω αφήσει πίσω, επειδή πολύ απλά μου έχουν μείνει πάρα πολύ λίγα. Αλλά κοιτάς να μην αφήσεις πράγματα που σε κάνουν να αισθάνεσαι ωραία, γιατί αυτό θα σου βγει στην πορεία της ζωής σου. Προσπαθώ να γυμνάζομαι, να αθλούμαι, να παίζω μπάσκετ. Προσπαθώ να έχω ελεύθερο χρόνο, δεν ταξιδεύω πλέον μόνος μου, βγαίνω λιγότερο τα βραδιά. Αυτά γίνονται συνειδητά.
Έχεις γίνει πιο ευαίσθητος;
Προφανώς. Τώρα που ζω, μέσω του δελτίου, όλες αυτές τις εικόνες με τα παιδάκια στην Ειδομένη, αυτόματα μέσα μου κάνω την αντανάκλαση πως αυτό θα μπορούσε να συμβαίνει και στο δικό μου παιδί ή την οικογένειά μου. Η ύπαρξη ενός παιδιού τσιτώνει τις αισθήσεις και τις ευαισθησίες.
Δεν έχω παιδιά, αλλά αν σκεφτώ πως θα έχω κόρη και κάποια στιγμή θα γίνει 18 χρόνων και θα βγαίνει, τρομοκρατούμαι. Το σκέφτεσαι εσύ;
Αυτά τα ζητήματα τα έχω λύσει μέσα μου. Στα 13 θα μπει στο μοναστήρι και όλα θα πάνε καλά.
Περιμένετε δεύτερη κόρη…
Θα έχει η μία την άλλη για παρέα στο μοναστήρι. Θα είναι στα Μετέωρα, που είναι και ο βράχος ψηλός!
Κάνετε τις απαραίτητες ετοιμασίες για τον ερχομό της μικρής;
Επειδή και το δεύτερο παιδί θα είναι κορίτσι, δεν χρειαζόμαστε ιδιαίτερες ετοιμασίες.
Ως άντρας τρέχεις για φαγητά μέσα στη νύχτα;
Νομίζω πως αυτά είναι βγαλμένα από ταινίες, να ξυπνά μια γυναίκα και να ζητά προφιτερόλ με τζατζίκι, για παράδειγμα. Τουλάχιστον δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο στην περίπτωσή μας. Θεωρώ πως είναι λίγο fiction αυτό.
Ποιο είναι το αγαπημένο σου παιχνίδι με τη μικρή Νάντια;
Δεν υπάρχει αγαπημένο μου παιχνίδι. Το αγαπημένο παιχνίδι καθορίζεται από εκείνη, αφού εκείνη είναι και το αφεντικό της υπόθεσης. Δεν είναι κάτι συγκεκριμένο. Ό,τι μας βαρέσει το κεφάλι κάθε στιγμή. Από το πιο απλό, να παίξουμε με ένα μπαλάκι, μέχρι το να πάμε στις κούνιες ή βόλτα. Ό,τι πει το αφεντικό.